gparvin.co@gmail.com 017 3358 0503
10 استراتژی مهم سئو در وردپرس در سال 2019

10 استراتژی مهم سئو در وردپرس در سال 2019

ارسال شده در تاریخ : ۲۶ شهریور ۹۸

وردپرس چیست؟
وردپرس نرم‌افزاری تحت وب است که می‌توانید از آن برای ساختن وبسایت یا وبلاگی زیبا و قدرتمند استفاده کنید. این کوچولوی دوست داشتنی باارزش و مجانی است.

شاید جملات بالا سالها قبل خیلی جدی گرفته نمی شد ولی در حال حاضر کوچولوی دوست داشتنی سالهای قبل تبدیل به رهبر صنعت وب شده به طوریکه در آخرین بررسی مشخص شده 29 درصد از تمام وب سایتها از سیستم وردپرس بهره مند شده و ساخته شده اند و این در حالیست که نزدیک ترین رقیب یعنی جوملا فقط و فقط 3 درصد از وب سایتهای ساخته شده را تشکیل می دهد.

اقبال عمومی در دنیا و کشور ما ایران از وردپرس نشان دهنده کاربرپسند بودن این پلت فرم می باشد و سادگی مدیریت محتوا توسط این سیستم هر روز به طرفداران وردپرس اضافی می نماید.البته نگاه ویژه کسب و کارهای نوپا به بهینه بودن برای موتورهای جستجو یکی دیگر از دلایل اقبال عمومی از این سیستم می باشد.بله سئو وبسایت های ایجاد شده توسط وردپرس هیجان بیشتری به دنیای وب می دهد به طوریکه در کمترین زمان به بهترین شکل در مسیر رقابت با وب سایتهای مشابه قرار می گیرد.

در ذیل 10 راه درجهت اطمینان از بهینه بودن وبسایت وردپرسی شما برای موتورهای جستجو مرور می شود.

1-ساختار permalink سایت خود را به حالت استاتیک تنظیم نمائید
به طور پیش فرض ساختار permalink یا در واقع URL  در وردپرس برای کاربران و موتورهای جستجو مناسب نیست به طور مثال به شکل روبرو توجه نمائید...      http://gparvin.co.ir/?p=N

بهترین راه برای بهینه شدن تغییر آدرس می باشد به شکل روبرو   http://gparvin.co.ir/news

برای انجام این کار کافیست به پیشخوان وردپرس وبسایت خود مراجعه کنید و از مسیر Settings --> Permalink Settings و نام پست دلخواه را انتخاب نمائید. این کار ادرس های لینک شما را مرتب و ساده نشان می دهد و این کار به شما اطمینان می دهد که پستهای آتی شما نیز به صورت خودکار بهینه خواهند بود.

برای داشتن قدرت سئو بیشتر شما می توانید با اصلاح اسلاگ  پست خود به سادگی در صفحات ایجاد شده کلمات هدف خود را در اسلاگ قرار دهید و این کار باعث جایگزینی کلمات مورد نظر شما در URL  صفحه خواهد شد.

هر مطلب وردپرس یک اسلاگ منحصر به فرد دارد که شما می تونید آن را تعین کنید و کمک می کند که URL ها بهینه تر باشد.

2-استفاده از کلمات کلیدی در دو بخش بسیار مهم  عناوین و تگ هدر
شما باید از کلمات کلیدی (و تغییرات کلمات کلیدی خود) در تمام محتوای خود استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید:  محتوا به خوبی بهینه سازی نخواهد شد اگر ساده لوحانه از کلمه کلیدی دوباره و دوباره استفاده کنید. و بهتر است محتوای شما شامل طیف گسترده ای از کلمات و عبارات مربوط به موضوع اصلی پست شما باشد.

احتمالا شما یک کلمه کلیدی را دارید که روی آن تمرکز می کنید. مسلما مهمترین مکان برای استفاده از این عبارت در تگ عنوان شما (که به طور پیش فرض نیز باید کلید واژه خود را در URL خود قرار دهید) می باشد.

تگ هدر (H2، H3، و غیره) بهینه سازی برای گوگل را تضمین می کنند و خوانندگان به راحتی موضوع محتوای شما را متوجه می شوند.در وردپرس استفاده از تگ هدر به راحتی با کلیک کردن بر روی جعبه قالب بندی متن در ویرایشگر ویژوال امکان پذیر می باشد (توجه داشته باشید: اگر این جعبه را مشاهده نکنید، بر روی دکمه نوار ابزار Toggle کلیک کنید و آن را نشان می دهد).

به طور پیش فرض، عنوان صفحه یا پست شما تگ H1 خواهد بود. شما فقط باید یک تگ H1 را در هر صفحه یا پست داشته باشید.

برای عنوان های اصلی پست های وبسایت های طراحی شده مبتنی بر وردپرس،معمولا از تگ H2 استفاده می کنیم. به عنوان مثال،  عنوان اصلی در تگ H2 قرار داده می شود، در حالی که از H3 برای عناصر شمارنده استفاده می شود. هر زیر عنوان زیر عناصر شمارش شده در تگ H4 قرار داده می شود.

3-نقشه سایت XML را جدی بگیرید.
نقشه سایت XML  برای راهنمایی و ایندکس شدن در گوگل  ضروری است ، با این وجود، نقشه سایت می تواند فرآیندها را کارآمدتر کند، تا اطمینان حاصل شود محتوای جدید وبسایت شما در اسرع وقت یافت شود.

 خوشبختانه پلاگین های خوبی وجود دارد که به طور خودکار یک Sitemap XML برای سایت WordPress شما ایجاد می کند. بعضی از بهترین ها عبارتند از نقشه های Google Sitemaps XML  و Sitemaps XML . با استفاده از این امکانات هر بار که محتوای جدیدی به وبسایت خود  اضافه می کنید، این پلاگین ها به Google اطلاع خواهند داد، بنابراین نقشه سایت شما همیشه به روز می شود.

هشدارجدی در مورد نقشه سایت شما: مطمئن شوید که شما همان چیزی را که در  نقشه سایت خود به گوگل می گوئید همان را در robots.txt خود بگویید! به عنوان مثال، اگر شما یک صفحه خاص را در فایل robots.txt خود مسدود کرده اید مطمئن شوید که در نقشه سایت خود آن صفحه وجود نداشته باشد. 

4-تنظیم اطلاعات وبسایت در گوگل وبمستر تولز
اگر هنوز سایت خود را در گوگل وبمستر تولز ثبت نکرده اید، ممکن است هشدارهای مهم یا پیام های مهم SEO گوگل را از دست بدهید

اگر Google تجربه دسترسی به مطالب، خزیدن یا نشان دادن محتوای شما را داشته باشد، در گوگل وبمستر تولز هست که به شما اطلاع داده می شود. و همینطور در گوگل وبمستر تولز جرائم و پنالتی را در برابر سایت خود مشاهده خواهید کرد
کنسول گوگل وبمستر تولز شما جایی است که شما قادر خواهید بود وضعیت برخی از لینک به سایت خود را مشاهده نمائید و همچنین برخی از کلمات کلیدی که ترافیک را به سمت سایت شما هدایت می کند را بررسی نمائید.

5-تمرکز بر روی طول محتوای مناسب برای کلمات کلیدی
در طول چند سال گذشته، تعداد زیادی تحقیق در مورد طول ایده آل برای محتوای انجام شده است. اکثر این تحقیقات نشان می دهد که محتوا با بالاترین رتبه در محدوده 2،000+ کلمه قرار دارد.

البته مشکل این است که نمونه های زیادی از محتوا که بسیار کوتاه تر هستند و هنوز هم در رده بالای SERPs قرار دارد
بنابراین، به جای تمرکز روی طول محتوای دقیق دقیق، تمرکز بر روی نوشتن مطالب بسیار خوب است که به پرسش (ها) پاسخ می دهد که خواننده شما از آن خواسته است

سه راهنمایی بزرگ برای ارزیابی طول مطلوب برای محتوای شما:

 محتوای صفحات با رنک بالا را بررسی کنید و ببینید چه مدت زمان طول می کشد.
 اگر شما می توانید در کلمات کمتر منظور و مفهوم را منتقل نمائید این کار را انجام دهید و اگر فکر می کنید با پست طولانی تر کاربهتر انجام می شود،مجبور هستید اینطور عمل کنید.
 اگر بازدیدکنندگان شما یک سوال سریع دارند که نیاز به پاسخ دارند، احتمالا باید آن را به سرعت در پست با 500 کلمه پاسخ دهید. اگر سوالات آنها پیچیده تر باشد، نوشتن پست بالای 3000 کلمه ممکن است برای این موضوع خاص مناسب باشد.
6-با www  بمانیم یا نه؟
این یک نکته سریع و آسان است که می تواند تاثیر زیادی بر SEO شما داشته باشد.
گوگل از تمام صاحبان وب سایت خواسته تا دامنه اصلی خود را انتخاب کنند یعنی https://www.yoursite.com یا https://yoursite.com. صادقانه بگوییم، تفاوتی نمی کند که کدام یکی از آن ها با شماست(SEO-wise)
دامنه مورد نظر خود را در گوگل وبمستر تنظیم نمائید و همچنین در تنظیمات وردپرس خود وارد نمائید.
در پیشخوان سایت وردپرسی خود می توانید با رفتن به مسیر تنظیمات -> عمومی URL سایت خود را مشخص کنید.
شما همچنین باید دامنه اصلی خود را در گوگل وبمستر تولزخود تعیین کنید. برای انجام این کار، وارد کنسول خود شوید، روی نماد چرخ دنده کلیک کنید، سپس به تنظیمات جستجو بروید. دامنه مورد نظر خود را انتخاب کنید .

7-سایت خود را به HTTPS  تغییر دهید.
اگر سایت شما به بازدیدکنندگان شما امکان می دهد متن یا اطلاعات دیگر را از طریق فرم های تماس یا صفحات پرداخت، وارد کنید، باید مطمئن شوید که از SSL استفاده می کنید (Secure Sockets Layer).

با استفاده از SSL این اطمینان حاصل خواهد شد که اطلاعات شخصی حساس که بازدیدکنندگان شما در سایت شما می گذارند، رمزگذاری شده و بنابراین محافظت می شود

اما نه تنها این مهم است که برای محافظت از اطلاعات شخصی بازدید کنندگان شما، بلکه یک عامل رسمی رتبه بندی SEO است. در حقیقت، اگر شما به HTTPS نرسیده اید، گوگل ممکن است هشدار "غیر امن" را برای بازدیدکنندگان نشان دهد.

اگر که شما به HTTPS متصل نیستید می توانید از طریق تماس با ما اطلاعات کافی را دریافت نمائید و به سادگی و خیلی سریع سایت خود را به HTTPS  تغییر دهید.

8-بهینه سازی  وبسایت وردپرسی جهت افزایش سرعت
نه تنها سرعت سایت یک عامل رتبه بندی است، بلکه برای تجربه کاربر نیز بسیار مهم است. همانطور که می دانید به دلیل افزایش زمان بارگذاری صفحه، رها کردن صفحه و انصراف کاربر افزایش می یابد.

یکی از بهترین روش ها برای تعیین سرعت بارگذاری سایت شما این است که از ابزار PageSpeed Insights Google استفاده کنید. این سایت سایت وردپرس شما را تجزیه و تحلیل می کند، که به شما امتیاز کلی سرعت را می دهد.

ما توصیه می کنیم که برخی اقدامات رو مد نظر قرار دهید. مانند کش مرورگر، بهینه سازی تصویر و فشرده سازی فعال شود که به بهبود سرعت سایت شما کمک می کند.

شما می توانید با استفاده از یک افزونه (یا دو یا سه) برای مقابله با جنبه های مختلف سرعت سایت خود اقدام کنید. می توانید از این افزونه ها استفاده نمائید.WP Super Cache, Smush Image Compression and Optimization and WP-Optimize.

9-تاآخر دنیا هم باید لینک سازی کرد
در این پست عمدتا بر عوامل رتبه بندی داخلی (یعنی مواردی است که می توانید در سایت وردپرس خود برای افزایش رتبه بندی خود تمرکز کنید) متمرکز شده است ،با این حال دریافت بک لینک های خارجی به سایت شما هنوز استراتژی واقعا مهم برای جستجوگرها در سال 2019 است. و شما باید سخت تلاش کنید تا به هر نحوی تعامل خود را با سایر وبسایتها حفظ نموده و به لینک سازی مفید روی بیاورید.

و لینک های داخلی را فراموش نکنید! لینک به محتوای مربوطه در سایت شما، به افزایش امتیازات لینک در سراسر سایت شما کمک می کند و همچنین به بهبود سیگنال های کاربر مانند میزان جست و جو، نمایش صفحات و زمان در سایت کمک می کند. و درعین حال مشارکت کاربر ممکن است یک عامل رتبه بندی مستقیم باشد،و حضور بیشتر کاربر در سایت شما رتبه سایتتان را بهبود خواهد بخشید.ولی همین حضور و مشارکت کاربر مزایای غیر مستقیمی زیادی نیز برای سایت و کسب و کار شما دارد.

10-نصب پلاگین Yoast
اگر قرار باشد فقط یکی از کارهای این لیست را انجام بدهید، باید این کار را بکنید. بسیاری از استراتژی های فوق را می توان با استفاده از پلاگین سئو Yoast به طور کامل تحت پوشش قرار داد.

 برخی ویژگیهای پلاگین Yoast

بهینه سازی کل محتوا
نقشه سایت XML خودکار
اضافه کردن خودکار لینک به RSS

Yoast تقریبا برای ده سال گذشته بوده اما سازندگانش با بروزرسانی و منطبق بودن آن با الگوریتم های جدید، این افزونه را به بهترین تبدیل نموده اند.

حرف آخر

پس از اطمینان از اینکه ویژگی های فنی سایت وردپرس شما بهینه شده است و بسیاری از کارهای SEO شما در حال انجام است بر روی ایجاد محتوای عالی متمرکز باشید تا با جذب بینندگان و ایجاد لینک شرایط وبسایت خود را بهبود ببخشید.
تمام استراتژی های جستجوگرها که در سال گذشته کار کردند، هنوز هم در سال 2019 کار خواهند کرد، بنابراین اگر شما قبلا رتبه خوبی داشته باشید، انجام کارهای خود را ادامه دهید.

تنها تغییر عمده دراین است که مطمئن شوید سایت شما به HTTPS تغییر کند. به شدت تشویق می کنم که این کار را هرچه سریع تر انجام دهید! نتیجه شگفت انگیز خواهد بود.

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت گلستان پردازش آروین می باشد.
© 2019 All Rights Reserved.